Porady

W jakim celu wykonuje się pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z rodzajów kampanii marketingowej realizowanej w sieci. Celem takiej kampanii jest popularyzacja firmy w Internecie oraz zwiększenie ruchu realnych użytkowników na stronie tak, aby przełożyło się to na większą sprzedaż oferowanych dóbr oraz usług. Najprościej mówiąc, stronę można reklamować poprzez pozycjonowanie po to, aby móc na tej reklamie zarabiać. Dobrze jest więc podejść do kwestii pozycjonowania jak do inwestycji, która nie tylko powinna się nam zwrócić, ale także, która pozwoli nam zarabiać poprzez pozyskiwanie większej ilości klientów. Z tego też względu ważne jest szacowanie zwrotu z inwestycji w reklamę- dzięki temu można odczuć pozytywny wpływ kampanii reklamowej. 

Pozycjonowanie stron – jak to działa w praktyce?

Pierwszym etapem jest odpowiednie zaprojektowanie kampanii. Specjalista SEO przygotowuje specjalną listę słów kluczowych, na które strona może być pozycjonowana. Wybrane słowa kluczowe powinny mieć wysoką, miesięczną liczbę wyszukiwań przez użytkowników – tylko wtedy jest sens się na nie reklamować. Celem każdej kampanii SEO będzie sprawienie, aby strona wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na wskazane słowa kluczowe. Jest to ważne, gdyż użytkownik szukając czegoś w sieci, najczęściej ogranicza się właśnie do przeglądnięcia tej pierwszej strony z wynikami wyszukiwania, a najczęściej klika w strony wyświetlane najwyżej. Im więc wyższa pozycja, tym większy, potencjalny ruch ze strony użytkowników, który może zakończyć się konwersją, czyli tym najbardziej pożądanym dla nas działaniem na stronie (może to być opłacenie koszka czy też odsłonięcie danych kontaktowych do firmy).

Jak poprawić pozycjonowanie strony? 

Google daje wiele wskazówek odnośnie tego, w jaki sposób można pracować nad stroną, aby była bardziej przyjazna dla wyszukiwarki i aby mogła wyświetlać się wyżej na liście wyników wyszukiwania. Dobrymi wskazówkami jest chociażby optymalizacja strony, stworzenie jej wersji mobilnej, zadbanie o odpowiednie linkowanie wewnętrzne czy też zredagowanie odpowiednich treści na stronie. To wszystko pomaga, jednakże równie ważne są działania prowadzone zewnętrznie w stosunku do strony, a więc umieszczane w sieci odnośniki, które będą do niej prowadzić. W praktyce chodzi więc o to, aby w sieci było jak najwięcej miejsc, w których coś na temat danej strony jest zamieszczone. Równie ważne jest, aby miejsca te cieszyły się dobrą renomą. 

Naturalne wzmacnianie pozycji strony w sieci

Z definicji, zastanawiając się, czym jest pozycjonowanie stron i jak to działa, można powiedzieć, że poprzez systematyczną, przemyślaną pracę nad stroną. Bardzo duży przyrost linków z automatów w krótkim czasie mógłby zostać wykryty przez Google i uznany za nienaturalny, co mogłoby spowodować nałożenie na stronę filtra i wyrzucenie jej całkowicie z wyszukiwarki. Warto więc stawiać na jakość linków i tak projektować całą strategię link building, aby w jak największym stopniu przypominała naturalny proces zdobywania przez stronę popularności. Dlatego też czas oczekiwania na pierwsze pozycje to zazwyczaj minimum 3-4 miesiące, kiedy to naprawdę trzeba uzbroić się w cierpliwość. 

Pozycjonowanie stron w Opolu i innych miastach, czyli o wariancie lokalnym 

Kampania pozycjonowania strony jest zawsze szyta na miarę firmy, której dotyczy. Na rynku obecnych jest bardzo wiele firm, które nie mają zasięgu ogólnopolskiego – dla nich jest dedykowane lokalne pozycjonowanie stron. Po co tworzy się taką kampanię i kto może na niej skorzystać? Projektuje się ją chociażby po to, aby pomóc firmie zaistnieć na rynku rodzimym i sprawić, aby wybiła się ponad konkurencję. W tym przypadku bardzo często dąży się też do tego, aby firma zanotowała większe przychody z usług wykonywanych stacjonarnie, dzięki temu, że klient zapoznał się z ofertą firmy w sieci. To odpowiedni sposób reklamy dla gabinetów fryzjerskich, kancelarii prawniczych czy też sklepów stacjonarnych nieprowadzących sprzedaży wysyłkowej przez Internet. 

Podobne artykuły